Preskočiť na obsah
Aktuálna stránka:Problémy pri elektronickom podpisovaní a prihlasovaní pomocou eID | ÚGKK SR

Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.

Prejsť na grafickú verziu


Začiatok stránky, titulka:

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na Hlavnú navigáciu.


Slovensky   ÚGKK SR   Kataster nehnuteľností   Elektronické služby katastra nehnuteľností   FAQ - Často kladené otázky - Portál ESKN   Problémy pri elektronickom podpisovaní a prihlasovaní pomocou eID

Problémy pri elektronickom podpisovaní a prihlasovaní pomocou eID

Pri problémoch s podpisovaním alebo prihlasovaním pomocou eID sa uistite, že máte úspešne nainštalované posledné verzie aplikácií pre prácu s čítačkou, eID a pre podpisovanie. Predpokladom pre bezchybné využívanie elektronických služieb katastra (Portál ESKN) a tiež ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) je korektná a aktuálna inštalácia.
Aktuálne verzie týchto produktov a tiež pomocné informácie sú na stránkach ÚPVS https://www.slovensko.sk/sk/na-stiahnutie.

Problém: Podpisovač D.Signer neponúka žiadny certifikát na podpísanie listín

  • Popis: V zozname certifikátov nie je žiaden certifikát (kvalifikovaný alebo mandátny), ktorým je možné podpisovať.
  • Riešenie:

Uistite sa, že máte vloženú kartu alebo USB s certifikátom v čítačke a čítačka je pripojená.
Problém spočíva v tom, že potrebný softvér pre prácu s čítačkou nefunguje správne.
Uistite sa, že máte nainštalované ovládače pre Vaše zariadenie, v prípade eID – ovládače zo slovensko.sk.
Niekedy pomôže vybrať a opäť vložiť kartu alebo USB do čítačky.
Niekedy je potrebné vykonať reštart (alebo spustenie, ak inštalácia nie je úplne v poriadku) ovládačov pre čítačku. Nie každý používateľ dokáže identifikovať správnu službu, potom je potrebný reštart počítača.
Niekedy je problémom pripojenie viacerých čítačiek naraz.
Niekedy je problémom použitie neštandardnej čítačky – napr. zabudovanej v klávesnici alebo notebooku.

Problém: Nespustí sa podpisovač

  • Popis: Stránka ostane v stave, že sa spúšťa (inicializuje) podpisovač, ale ten sa nakoniec nespustí.
  • Riešenie:

Tento jav je často spôsobený konfliktom s antivírovým softvérom.
Návod na riešenie je v dokumente Problém s elektronickým podpisovaním Portáli ESKN HTTPS komunikácie vo webovom prehliadači a antivírovým softvérom (pdf)

Problém: Podpisovač vypíše chybu, že sa nenašla požadovaná podpisová politika

  • Popis: Pri podpisovaní podpisovač vypíše chybu, že sa nenašla požadovaná podpisová politika.
  • Riešenie:

Aktualizovať inštaláciu podpisovača (D.Suite). 
Stačí aktualizovať podpisovač, netreba ovládače pre eID a čítačky kariet.
 

Aktualizované 11.08.2022